ini adalah blog bebas~

ini adalah blog bebas~
~chan <3 <3

Wednesday, August 17, 2016

debaran tunggu kelahiran

Sebenarnya aku sangat sedih nak ceritakan tentang anak syurga kami. Tapi kita tak boleh lari dari kenyataan dan menidakkan kuasa Allah. Allah dah rancang sebaiknya. Tapi tipulah kalau aku cakap aku tak rasa kesal dan kecewa.

Masa awal kandungan kami dah beria-ia cari nama baby. Masa tu kami dah sediakan 2 nama 1 untuk baby girl 1 untuk boy. Naluri aku kuat mengatakan baby first ni perempuan. Tapi aku tahu Mr.A nak anak lelaki. Aku pun sama memang nak yang 1st boy. Bila orang tanya cepat-cepat dia jawab boy. Tapi hati lagi kuat cakap girl.

Masa 5 bulan pegi scan 2x doktor cakap girl. Aku pun dah yakin masa tu. Mr.A pun cakap ok la terima jer dan berdoa asal sihat dan cukup sifat. Walaupun doktor dah cakap girl kami masih was-was sebenarnya. Takut-takut keluar boy sebab banyak jadi kes sebelum ni. Barang baby ak bli kaler yang selamat la. kuar shopping hati menjerit-jerit nak barang kaler pink. Suami gelak jer.

Sepanjang mengandung aku memang takde masalah kencing ke gula ke darah tinggi ke. Memang everything is perfect. Baby pun aktif sangat sampai senget perut aku dibuatnya. Nak duduk tegak memang tak boleh sebab aku pendek dan baby terlalu besar untuk aku 3.4kg masa tu anggaran. Memang aku takde penat dah bila hujung-hujung tu. Memang bersedia dah nak ada baby.

Dah nak dekat due aku asyik mimpi aku bersalin dan nyusukan baby. Memang banyak kali aku mimpi benda yang sama. Dalam mimpi tu aku cium-cium belai-belai baby. Pastu sonok susukan dia. Aku bangun memang rasa takut tambahan tengah tunggu hari. Aku cerita kat suami. Orang kata kalau kita mimpi kita dapat sesuatu or jumpa orang kita takkan dapat benda tu. Tapi suami senyum dan cakap mengarut.

Hari berganti hari tak jugak aku bersalin. Dah naik turun tangga, berjalan kat taman still takde tanda. Aku plak dapat transfer ke Hospital lain masa tu. Masih dipaksa bekerja walaupun dah overdue..


No comments:

Post a Comment